۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۷
تعداد بازدید: ۱۰۳۰۳۸
مدت‌ها تصور می‌شد که بی‌صدا کردن اعلان‌ها می‌تواند راهی برای کمک به مبارزه با اعتیاد به گوشی‌های هوشمند در نظر گرفته شود، اما یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که ممکن است آن طور که قبلا تصور می‌شد نباشد.
کد خبر: ۱۶۷۴۴

به گزارش گروه مترجمان پایگاه خبری تحلیلی خطوط, محققان در ایالت پنسیلوانیا ایالات متحده بیش از 100 نفر را در مورد استفاده از تلفن هوشمندشان که اعلان‌ها روشن یا خاموش شده بودند مورد بررسی قرار دادند. محققان دریافتند که اعلان‌های بی‌صدا می‌تواند از نظر روانی آزاردهنده باشد و باعث شود کاربران گوشی‌های هوشمند را بیشترچک کنند. خاموش کردن اعلان‌ها به‌ویژه برای افرادی که «ترس از دست دادن چیزی» دارند، استرس‌زا است. به نظر می‌رسد یافته‌های جدید با نتایج مطالعه دیگری که ماه گذشته منتشر شد، که غیرفعال کردن اعلان‌ها را بهترین راه برای کاهش استفاده از تلفن همراه توصیف می‌کرد، تناقض دارد. مطالعه جدید توسط کارشناسان دانشگاه ایالتی پن انجام شد و آنها در مقاله تحقیقاتی خود گفتند که خاموش کردن اعلان‌ها باعث می‌شود کاربران گوشی‌های هوشمند درگیر چیزهایی باشند که ممکن است از دست بدهند. مینگچی لیائو، نویسنده اصلی، دانشجوی دکترا در دانشگاه ایالتی پن، می‌گوید: «یافته‌های ما نشان می‌دهد که خاموش کردن اعلان‌ها از نظر روانی بیشتر مخرب است.

بی‌صدا کردن اعلان‌ها باعث می‌شود گوشی خود را بیشتر بررسی کنید

دلیل اصلی این است که ما به عنوان یک انسان نیاز داریم که در جریان تحولات باشیم و با دیگران ارتباط برقرار کنیم.» در طول این مطالعه، محققان دریافتند کسانی که اعلان‌ها را به طور کامل بی‌صدا می‌کردند (یعنی بدون لرزش یا سیگنال‌های صوتی)، بیشترین استفاده را از رسانه‌های اجتماعی داشتند و بیشتر تلفن‌های خود را بررسی یا استفاده می‌کردند. این تیم گفت: شرکت‌کنندگانی که تلفن‌های خود را در حالت بی‌صدا قرار داده‌اند، در مقایسه با شرکت‌کنندگانی که هیچ‌گونه صدا و لرزش اعلان‌ها را به طور کامل غیرفعال نکرده‌اند، احتمال بیشتری دارد که گوشی‌های خود را بردارند. به طور کلی، نتایج نشان می‌دهد که خاموش کردن اعلان‌ها واقعاً حواس کاربر را از تلفن خود منحرف نمی‌کند و بنابراین در مبارزه با اعتیاد به گوشی‌های هوشمند مؤثر نیست.

برچسب ها: گوشی هوشمند مطالعه کاربران
ارسال نظر
آخرین اخبار