۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۹
تعداد بازدید: ۵۴۹۸۸۰
شاکری‌نژاد، رئیس مرکز تحقیقات صدا و سیما گفت: خوشبختانه در صدا، سیما، خبر و استان‌ها شاهد افزایش مخاطب هستیم که این موضوع می‌تواند شاخصی برای ارزیابی موفقیت رسانه ملی در دوره جدید باشد.
کد خبر: ۳۶۵۱۵

افزایش 8 درصدی مخاطبان تلویزیون در نوروز/ باید مخاطب را در فضای مجازی دنبال کنیم

کاهش میزان مصرف برودکست در نسل جوان/افزایش ۸ درصدی مخاطبان تلویزیون در نوروز ۱۴۰۳

دکتر محسن شاکری‌نژاد، رئیس مرکز تحقیقات صدا و سیما در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط، مطرح کرد: در مرکز تحقیقات صدا و سیما در حوزه تحولی موضوع اثر سنجی را در کنار نظرسنجی در دستور کار داریم. در نظر سنجی رسانه ملی به طور نسبی شاهد کاهش میزان کلیه مخاطبان برودکست‌ها در دنیا هستیم همچنین در نظرسنجی‌های اخیر شاهد بودیم که این شیب ملایمی که کاهش میزان مخاطب بوده در یک جاهایی متوقف و افزایشی شده است. به عنوان مثال در برنامه‌های شب یلدا، نوروز و رمضان نسبت به سال گذشته افزایش مخاطب داشتیم. در هفته اول نوروز با افزایش ۸درصدی مخاطبان نسبت به سال گذشته روبه‌رو بودیم همچنین میزان مخاطب سریال‌های نوروزی و رمضانی و ویژه برنامه‌های افطار و سحر افزایش یافته بود. این موضوع یکی از شاخص‌های ارزیابی عملکرد رسانه است.

بیشتر بخوانید: مسکن هنرمندان به کجا رسید؟/۶۰هزار هنرمند تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی صندوق و قریب به ۴۵هزار نفر بیمه درمان هستند

باید مخاطب را در فضای مجازی دنبال کنیم

با توجه به گسترش روزافزون فضای مجازی و استفاده از آن، رسانه ملی هم رویکردش به این سمت رفته تا در حوزه فضای مجازی به صورت جدی ورود پیدا کند و تولید محتوا ویژه فضای مجازی انجام دهد و امتداد رسانه ملی را در فضای مجازی ارایه کند.

شاکری‌نژاد ادامه داد: در دوره جدید با توجه به گسترش روزافزون فضای مجازی و استفاده از آن، رسانه ملی هم رویکردش به این سمت رفته تا در حوزه فضای مجازی به صورت جدی ورود پیدا کند و تولید محتوا ویژه فضای مجازی انجام دهد و امتداد رسانه ملی را در فضای مجازی ارایه کند. بنابراین به عنوان مرکز رصد نظر سنجی رسانه ملی باید در دوره جدید این مهم را در نظر بگیریم که بخشی از مخاطبان دیگر محتوا را از طریق تلویزیون نمی‌بینند. مثلا اگر بخواهیم میزان مخاطب برنامه محفل را متوجه شویم چه قدر است باید در کنار تلویزیون، فضای مجازی هم رصد کنیم بنابراین در دوره جدید صحبت از مخاطب دیگر مخاطب رادیو و تلویزیون نیست باید مخاطب را در فضای مجازی دنبال کنیم.

بیشتر بخوانید:  سوژه‌های انتخابی «خطوط» منطبق بر واقعیت‌های مهم جامعه است/رسانه‌ها صدای ملت هستند و باید تقویت شوند!

میزان مصرف برودکست در حال کاهش

افزایش 8 درصدی مخاطبان تلویزیون در نوروز/ باید مخاطب را در فضای مجازی دنبال کنیم

وی افزود: محتوای تولیدی رسانه ملی هم در بستر تلویزیون، تلوبیون، ماهواره و به طور گسترده در فضای مجازی دارد رصد می‌شود به خصوص در نسل جوان میزان مصرف برودکست در حال کاهش است و به سمت فضای مجازی می‌رود همچنین در ماهواره هم کاملا میزان مصرف کاهشی بوده و میزان فضای مجازی بالا می‌رود. رسانه ملی با شناخت این فضایی که در دنیا به وجود آمده عزم خود را جزم کرده تا فضای مجازی را به صورت جدی مورد توجه قرار دهد. باید رسانه ملی دومی را در فضای مجازی تعبیر کنیم. در دوره جدید در کنار سنجش میزان مخاطب رادیو و تلویزیون میزان مصرف تولیدات رسانه ملی در فضای مجازی هم رصد می‌کنیم.

رئیس مرکز تحقیقات صدا و سیما گفت: در کل شاخص میزان مخاطب در مقایسه با سال گذشته در حوزه‌های مختلف افزایشی است، خوشبختانه در صدا، سیما، خبر و استان‌ها شاهد افزایش مخاطب هستیم که این موضوع می‌تواند شاخصی برای ارزیابی موفقیت رسانه ملی در دوره جدید باشد.

برچسب ها: تلویزیون تلوبیون رسانه محسن شاکری نژاد
ارسال نظر
آخرین اخبار