۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
تعداد بازدید: ۷۵۳۵۲۷
رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر تهران گفت: با توجه به اینکه سال ۱۴۰۳ را رهبر معظم انقلاب «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کردند، این موضوع واقعا باید عملیاتی شود و رویکرد مسئولین نسبت به اصناف کشور مخصوصا حوزه صنف طلا تغییر کند.
کد خبر: ۳۶۴۸۵

1402 یک سال پرالتهاب و پر حاشیه برای صنعت طلا/ هنوز به قیمت‌های اوایل اسفند برنگشته‌ایم/ با این اقدام شاهد یک شکوفایی و یک دگرگونی در حوزه صنعت کشور هستیم

سامانه جامع تجارت دوباره فعالیت خود را از سر بگیرد قطعا صنف طلا با بحران رو به رو خواهد شد/آقای مخبر قول رفع مشکلات را دادند اما هنوز اتفاقی رخ نداده!

نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر تهران در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط، مطرح کرد: سال 1402 یک سال پرالتهاب و پر حاشیه برای صنف طلا بود. سالی بود که رکود و کاهش تقاضا شدید شد. در نیمه اول سال 1402 با رکود، کاهش تقاضا و کاهش قیمت همراه بودیم، نیمه دوم هم که با شرایط سامانه جامع تجارت، بحث مشکلات خاورمیانه و یک سری نوسانات افزایشی در بازارهای جهانی و بازارهای داخلی روبه‌رو بودیم. در روزهای پایانی سال هم افزایش قیمت ارز در بازارهای داخلی تاثیر گذاشت و با افزایش قیمت طلا روبه‌رو شدیم، اما بازار همچنان در شرایط رکود بود.

بیشتر بخوانید: افزایش ۲۲هزار تومانی هر گرم طلای ۱۸ عیار!/بانک مرکزی این دو اقدام را انجام دهد قیمت‌ها به ثبات می‌رسد

هنوز به قیمت‌های اوایل اسفند برنگشته‌ایم!

1402 یک سال پرالتهاب و پر حاشیه برای صنعت طلا/ هنوز به قیمت‌های اوایل اسفند برنگشته‌ایم/ با این اقدام شاهد یک شکوفایی و یک دگرگونی در حوزه صنعت کشور هستیم

مسئولین با اصناف و مردم مشارکت جدی داشته باشند و شرایط را برای  فضای آرام مهیا کنند. 

بذرافشان ادامه اد: هم اکنون که وارد سال جدید شده‌ایم بازار همچنان شرایط رکود را دارد. هم اکنون بازار در شرایط نیمه تعطیل است و واحدهای صنفی و رسمی فعالیت ندارند. از ابتدای سال یک مقدار کاهش قیمت را در این صنعت داشته‌ایم، اما هنوز به قیمت اوایل اسفند که پایین بود، برنگشته‌ایم. از ابتدای سال قیمت سکه که به کانال 40 میلیون تومان رفته بود در حال حاضر به کانال 39 میلیون تومان وارد شده، یعنی با کاهش 700 هزار تومانی سکه روبه‌‌رو بودیم و همچنین قیمت طلا که 3 میلیون و 300 هزار تومان بود در حال حاضر به کانال 3 میلیون و 200 هزار تومان رسیده است.

بیشتر بخوانید: افزایش قیمت طلا ادامه دارد/بانک مرکزی عرضه و تقاضا را تامین کند تا نوساناتی رخ ندهد!/سکه‌های قدیم در بازار و خانه‌ها زیاد است

وی در رابطه با سامانه جامع تجارت مطرح کرد: یک بخش مهمی که در صنف ما مشکل به وجود آورده، بحث اجرای سامانه جامع تجارت است و با توجه به اینکه سال 1403 را رهبر معظم انقلاب جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری کردند، این موضوع واقعا باید عملیاتی شود. یک مقداری باید رویکرد مسئولین نسبت به اصناف کشور مخصوصا حوزه صف طلا تغییر کند و یک مقدار جلوی فعالیت سامانه‌هایی که باعث می‌شود شرایط اصناف دچار مشکل شود و نتوانند به راحتی قعالیت اقتصادی کنند، گرفته شود. متاسفانه اجرای سامانه جامع تجارت که غیرکارشناسی به حوزه صنف طلا تحمیل شده است، باعث می‌شود صنعت ما آسیب ببیند.

صنعت طلا با بحران روبه‌رو خواهد شد!

1402 یک سال پرالتهاب و پر حاشیه برای صنعت طلا/ هنوز به قیمت‌های اوایل اسفند برنگشته‌ایم/ با این اقدام شاهد یک شکوفایی و یک دگرگونی در حوزه صنعت کشور هستیم

اگر قوانین دست و پاگیر کمتری در حوزه اصناف تصویب کنندقطعا می‌توانیم شاهد شکوفایی و دگرگونی در حوزه صنعت کشور باشیم.

رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر تهران گفت: با توجه به جلسات متعددی که با مسئولین ذی‌ربط در این خصوص داشتیم و بنده در روزهای پایانی سال با معاون اول رئیس جمهور در رابطه با این مشکل جلسه داشتم و قول رفع مشکلات و همکاری تا پایان سال دادند، اما متاسفانه هنوز اتفاقی رخ نداده و واقعا اگر این سامانه بخواهد دوباره فعالیت خود را از سر بگیرد قطعا صنف طلا با بحران رو به رو خواهد شد.

بذرافشان در پایان خاطرنشان کرد: لازم است که مسئولین با اصناف و مردم مشارکت جدی داشته باشند و شرایط را برای یک فضای آرامشی مهیا کنند. اگر مسئولین قوانین دست و پاگیر کمتری در حوزه اصناف انجام دهند قطعا می توانیم شاهد یک شکوفایی و یک دگرگونی در حوزه صنعت کشور باشیم.

برچسب ها: طلا قیمت طلا نادر بذرافشان سال 1402 سامانه جامع تجارت اصناف بحران محمد مخبر مشکلات
ارسال نظر
آخرین اخبار