۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۱
تعداد بازدید: ۱۴۱۷۷۰
کارشناس بازار خودرو معتقداست؛ سیستم پنهانی در جامعه وجود دارد که بدون هیچ بهانه‌ای ابزار افزایش قیمت خودرو را حتی در فضای رکود فراهم می‌کنند که علت اصلی این اقدام آوردن نقدینگی مردم به چرخه اقتصاد تنها برای جبران کسری درآمد‌های دولت است.
کد خبر: ۸۴۱۵
نویسنده : مریم بهنام راد

بازارخودرو

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، بررسی قیمت‌ها در بازار خودرو حاکی از آن است که محصولات خودرویی ایران خودرو و سایپا در بازار به بالاترین حد قیمت طی هفته جاری رسیده است.

در حالی که نوسانات قیمتی در بازار خودرو در ۲۴ ساعت گذشته به حداقل رسیده است، اما قیمت خودرو‌های پُر تقاضا مانند پژو و پراید کماکان در حال نوسان است به عنوان مثال پژو ۲۰۰۸ مدل ۱۳۹۸ از یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان در روز گذشته امروز به یک میلیارد و ۸۰ میلیون تومان رسیده است و مدل ۱۳۹۹ این خودرو نیز در این مدت ۲۰ میلیون تومان ارزان شده است و این خودرو در حال حاضر یک میلیارد و ۱۳۰ میلیون تومان قیمت خورده است.

سید محمد حسینی کارشناس و فعال بازار خودرو در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی خطوط گفت: افزایش قیمت خودرو آن هم خودرو‌های پُر تقاضا در بازاری که رکود معاملات برآن حاکم است هیچ توجیه اقتصادی ندارد.

به گفته حسینی؛ بازار خودرو هیچ نظارتی بر بازار خودرو وجود ندارد. البته هیچ گاه با قیمت گذاری دستوری و تعیین نرخ خودرو از سوی دولت موافق نبوده و نیستم، اما باشرایطی که برای بازار خودرو فراهم کرده اند قطعاً نظارت و کنترل آن اجتناب ناپذیر است.

این فعال بازار خودرو تأکید داشت: بازار به خودی خود نمی‌تواند به این روش قیمت‌ها را تغییر دهد. بار‌ها از سوی کارشناسان و صاحبنظران بر حضور افرادی از بدنه دولت‌ها در بازار جهت تنش قیمت تأکید شده است.

وی گفت: دلالی و واسطه گری می‌تواند تأثیر زیادی بر ایجاد بحران قیمت و تقاضای خودرو داشته باشد، اما باید در نظر داشت که این دلالان بدون پشتوانه توان اجرای چنین سناریویی را ندارند.

حسینی تصریح داشت: سیستم پنهان اداره بازار خودرو، اما و اگر‌هایی را دارد که با توجه به روند افزایش قیمت‌ها بدون هیچ دلیل و همچنین عدم شکست رکود در بازار خودرو، تردید‌ها جهت بازارگردانی دولت در گرانی خودرو را تأیید می‌کند.

این کارشناس صنعت خودرو گفت: هر روز نقش خودرو سازان در گرانی خودرو بیشتر می‌شود. متأسفانه هنوز دولتی بودن و یا خصوصی بودن خودرو سازی کشور در ابهام است.

به اعتقاد این فعال بازار خودرو؛ طی این سال‌ها به ویژه در یک سال اخیر، نقش دولت در صنعت خودرو مصائب زیادی را به بازار، مصرف کننده و از همه مهتر صنعت خودرو وارد کرده است.

حسینی ادامه داد: امروز بازی گرانی قیمت خودرو با بهانه‌های مختلف به دست عده‌ای به غیر از دلالان افتاده که درمدت زمان کوتاه بدنبال سود زیادهستند، اما این سود هیچ گاه در مسیر توسعه صنعت خودرو کشور قرار نگرفته است.

قیمت روز خودروهای ایران خودرو

خودرو قیمت یکشنبه قیمت امروز
وانت آریسان 206 میلیون تومان 206 میلیون تومان
سمند LX 269 میلیون تومان 270 میلیون تومان
سمند EF7 264 میلیون تومان 264 میلیون تومان
سمند EF7 دوگانه‌سوز 343 میلیون تومان 341 میلیون تومان
سمند سورن ELX 275 میلیون تومان 275 میلیون تومان
دنا تیپ یک 368 میلیون تومان 371 میلیون تومان
دنا پلاس دنده‌ای توربو  482 میلیون تومان  480 میلیون تومان
دناپلاس توربو اتوماتیک 502 میلیون تومان 502 میلیون تومان
پژو 405 275 میلیون تومان 275 میلیون تومان
پژو پارس 279 میلیون تومان 281 میلیون تومان
پژو پارس اتوماتیک 400 میلیون تومان 400 میلیون تومان
پژو 207 دنده‌ای 361 میلیون تومان 362 میلیون تومان
پژو 207 اتوماتیک 552 میلیون تومان 551 میلیون تومان
رانا LX 249 میلیون تومان 249 میلیون تومان
رانا پلاس 272 میلیون تومان 272 میلیون تومان
تارا دنده‌ای 407 میلیون تومان 407 میلیون تومان
پژو 206 تیپ 2 268 میلیون تومان 270 میلیون تومان
پژو 206 تیپ 5 323 میلیون تومان 323 میلیون تومان
پژو 206 صندوقدار 319 میلیون تومان 319 میلیون تومان
تندر 90 440 میلیون تومان 445 میلیون تومان
پژو 2008 یک میلیارد و 140 میلیون تومان یک میلیارد و 140 میلیون تومان
هایما S5 810 میلیون تومان 800 میلیون تومان
هایما S7 835 میلیون تومان 835 میلیون تومان
سوزوکی گرندویتارا اتوماتیک یک میلیارد و 410 میلیون تومان یک میلیارد و 400 میلیون تومان
پژو 508 یک میلیارد و 560 میلیون تومان یک میلیارد و 550 میلیون تومان

 

قیمت روز خودروهای سایپا

خودرو قیمت یکشنبه قیمت امروز
پراید 111 189 میلیون تومان 190 میلیون تومان
پراید 131 173 میلیون تومان 174 میلیون تومان
پراید 132 161 میلیون تومان 162 میلیون تومان
پراید 151 167 میلیون تومان 167 میلیون تومان
پراید 151 پلاس 181 میلیون تومان 181 میلیون تومان
تیبا 180 میلیون تومان 181 میلیون تومان
تیبا 2 187 میلیون تومان 187 میلیون تومان
تیبا 2 پلاس 204 میلیون تومان 203 میلیون تومان
ساینا 195 میلیون تومان 196 میلیون تومان
ساینا S 218 میلیون تومان 216 میلیون تومان
کوئیک دنده‌ای 196 میلیون تومان 196 میلیون تومان
کوئیک اتوماتیک پلاس 283 میلیون تومان 283 میلیون تومان
سیتروئن C3 یک میلیارد و 45 میلیون تومان یک میلیارد و 60 میلیون تومان
چانگان CS35 620 میلیون تومان 625 میلیون تومان
وانت زامیاد 276  میلیون تومان 278 میلیون تومان
کیا سراتو 2000 مونتاژی یک میلیارد و 30 میلیون تومان یک میلیارد و 35 میلیون تومان
آریو 440 میلیون تومان 445 میلیون تومان
شاهین 345 میلیون تومان 345 میلیون تومان

 

 

 

 

برچسب ها: ساماندهی بازار خودرو بازار خودرو گرانی
ارسال نظر
آخرین اخبار